Renault Morphoz - koncept koji predstavlja viziju elektromobilnosti francuske kompanije


Približite se i vozilo će se oglasiti signalom. Prepoznaće vas i pozdraviti. Smestite se u njegovu unutrašnjost i pripremite se na sasvim novo iskustvo: nalazite se u pametnom, prilagodljivom vozilu koje pomera granice. Ovo vozilo izradjeno po meri, se prilagođava vašim potrebama, bilo da ga koristite za svakodnevnu vožnju na posao i u kupovinu ili za duža putovanja. Reč je o deljenom putničkom vozilu koje je prilagođeno različitim ekosistemima i koje podstiče interakciju. U isto vreme je to i autonomno vozilo kojim možete upravljati ili kojem možete prepustiti upravljanje.



Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju deljene električne mobilnosti koja bi trebalo da zaživi nakon 2025. Njegovo ime je MORPHOZ. Zasniva se na Alijansinoj novoj modularnoj električnoj platformi CMF-EV koja omogućava različite konfiguracije u pogledu snage, kapaciteta baterije, dometa, opcija za korisnike kao i zapremine prtljažnika.Sprovodjenje srednjoročne strategije električne mobilnosti i razvoj budućih vozila koja će je činiti nisu mogući bez čvrste tehničke osnove. Renault MORPHOZ konstruisan je na novoj, sasvim električnoj modularnoj platformi zvanoj CMF-EV. Ovu platformu je, baš kao i platformu CMF-B koja je prošle godine predstavljena na novom Cliju i zatim na novom Capturu, razvila Alijansa. U odnosu na platforme konstruisane za vozila koja se pokreću motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridnim motorom, ova platforma omogućava jednostavnije dizajniranje, konstruisanje, prilagodjavanje i podešavanje električnih vozila. Naročito kada je reč o izgledu: inovativna arhitektura ove platforme se odlikuje velikim međuosovinskim razmakom, postavljanjem točkova u uglove karoserije, smanjenim prepustima i ravnim podom. 




Renault MORPHOZ je sasvim električan i prilagodljiv konceptni crossover koji se bežično puni čak i u vožnji. Ovo povezano vozilo nudi autonomnu vožnju 3. nivoa. Reč je o putničkom vozilu, poput konceptnog vozila SYMBIOZ koje smo predstavili 2017., ali sa dodatnim funkcijama za interakciju. Izuzetnu modularnost konceptnog vozila MORPHOZ najbolje dokazuju dve njegove konfiguracije: kratka konfiguracija za gradsku vožnju „City” i produžena konfiguracija za putovanja „Travel”. Vozilo se može prilagoditi načinu života i upotrebama svojih korisnika – od svakodnevne vožnje do dužih putovanja. Kako bi se to postiglo, konfiguracija za gradsku vožnju je opremljena baterijom čiji je kapacitet dovoljan za svakodnevnu vožnju, dok konfiguracija za putovanja nudi bateriju većeg kapaciteta za potrebe dugih vožnji autoputem i sl.Konceptno vozilo Renault MORPHOZ nudi autonomnu vožnju trećeg nivoa, prema definicijama organizacije SAE International. Poznat i pod nazivom „Bez pogleda – Bez ruku”, ovaj nivo autonomije omogućava vozaču da prepusti upravljanje vozilu u određenim situacijama i na saobraćajnicama na kojima je to dozvoljeno, na primer na autoputu ili u saobraćajnim gužvama. Vozilo može samostalno da održava razmak od vozila ispred, zadržava vas u traci čak i u krivinama kao i da se pokreće i zaustavlja u saobraćajnim gužvama. Međutim, vozač mora biti spreman da preuzme kontrolu čim ga sistem upozori (u nekoliko sekundi).  




Kada mu se približite, senzori Renaulta MORPHOZ prepoznaju vas kao osobu koja se služi vozilom i pozdravlja vas nizom svetlosnih signala. Da biste otključali i otvorili vrata, dovoljno je mahnuti rukom. Vrata koja se otvaraju prema gore i izostanak B-nosača olakšavaju ulazak u svetao putnički prostor koji krase žute presvlake sedišta i žuti dizajn središnje konzole. Isto kao i karoserija, putnički prostor se prilagođava zahtevima vozača i putnika. U središtu futurističkog upravljača ovog vozila se nalazi 10,2-inčni ekran koji prikazuje osnovne informacije o vožnji i sigurnosna upozorenja. Prostor iza upravljača naizgled je prazan, bez prave instrument table i ekrana multimedijalnog sistema. Na zahtev vozača – koji odlučuje i o spuštanju ekrana – kontrolna tabla se otvara kako bi se podigao ekran instrument table LIVINGSCREEN. Jedinstveni široki ekran prikazuje informacije o vožnji i multimedijalne sadržaje. Putnički prostor konceptnog vozila MORPHOZ uključuje funkciju za interakciju koja omogućava suvozaču, ali ne i vozaču koji je sve vreme okrenut prema putu, da se okrene naspram putnika na zadnjoj klupi kako bi razgovarali ili uživali u zajedničkim aktivnostima.




Konfiguracija Renaulta MORHPOZ City je duga 4,4 m. Međuosovinski razmak od 2,73 m je rekordan za tu dužinu vozila i omogućava jednostavnu ugradnju serijskog paketa baterija kapaciteta 40 kWh. Njena konstrukcija pri tome ostaje lagana i izbegnuti su nepotrebni troškovi. Iskustvo u unutrašnjosti je dostojno modela više klase. Konfiguracija City se odlikuje posebnim svetlosnim potpisom koji omogućava dodatna LED svetla. Izgled ovog vozila je još  upečatljiviji zahvaljujući kratkom poklopcu motora i smanjenom prepustu koji omogućava postavljanje točkova u krajeve karoserije kako bi se naglasila okretnost električnog gradskog automobila. Konfiguracija Travel je duga 4,8 m. Međuosovinski razmak iznosi 2,93 m kako bi se stvorio prostor za dodatnu bateriju i kako bi se povećao prostor u unutrašnjosti. U ovu konfiguraciju je moguće ugraditi dodatan paket baterija kapaciteta 50 kWh (za ukupan kapacitet od 90 kWh). Uz to nudi više prostora za noge putnika kao i više prostora za njihov prtljag. Osim toga, ovu konfiguraciju jedinstvenog svetlosnog potpisa krase zaobljen prednji kraj i profil koji poboljšavaju aerodinamičnost tokom dužih putovanja. Baterija kapaciteta 40 kWh kojom je opremljena konfiguracija City omogućava domet od 400 km, što je dovoljno za svakodnevnu gradsku i vangradsku vožnju. Takodje se odlikuje fleksibilnošću koja će zadovoljiti 90 % potreba korisnika. Tokom dužih putovanja, za preostalih 10 % potreba će se pobrinuti dodatan paket baterije Travel Extender. Vozilo se prebacuje u konfiguraciju za putovanja na posebnoj stanici, opremljenoj spremnicima sa baterijama. Prilikom konfiguracije, pod vozila se otvara iznad spremnika sa baterijom kako bi se, u svega nekoliko sekundi, u njega ugradila dodatna baterija kapaciteta 50 kWh. MORPHOZ zatim napušta stanicu sa dometom od 700 km za vožnju autoputem.