Fiat 500 - prvi električni automobil ovog brenda


Umesto na ženevskom salonu, juče je u Milanu predstavljen prvi električni automobil kompanije FCA



Kako bi zamislio budućnost modela 500, brend Fiat je počeo od onoga što ga je učinilo onim što jeste. Tako je bilo i sa prvom generacijom, koja je ponudila mobilnost i slobodu tokom 1960-ih godina. 500 je predstavljao radikalnu promenu, i postao je voljeni brend. Automobil koji je uvek bio na vrhu talasa, i koji se ustoličio kao ikona nakon svoje premijere, pre 63 godine. Sa drugom generacijom, koja je izašla na tržište 2007. godine, Fiat 500 je uveo koncept ležernosti i šarma za gradske automobile, postajući ikona italijanske mode i stila koji je osvojio svet. Model koji konstantno evoluira, koji je inspirisao umetnike i muzičare tokom prošlih trinaest godina, i koji je bio osnova za preko 30 specijalnih serija. Sada, u 2020. godini, dolazi nova era, i vreme je da Fiat 500 iskoristi svu svoju popularnost da inspiriše promenu i postane deo rešenja.




Prilikom dizajniranja novog Fiata 500, inženjeri su krenuli od praznog papira, kako bi mogli da posvete najveću moguću pažnju detaljima svakog aspekta i izaberu najbolja rešenja. Domet i vreme punjenja su dva ključna pitanja za kupce. Litijum-jonske baterije kapaciteta 42 kWh daju Novom Fiatu 500 domet do 320 km u WLTP ciklusu. Kako bi se optimizovalo vreme punjenja, Novi Fiat 500 je opremljen sistemom punjenja od 85kW kako bi se baterija napunila veoma brzo. Na primer, za samo 5 minuta može da se dođe do dovoljno rezervi snage da se pređe 50 kilometara, više nego što je neophodno za prosečnu dnevnu upotrebu. Brzi punjač takođe može da napuni bateriju do 80% za samo 35 minuta. Combo 2 utikači se nalaze na zadnjoj strani na desnom panelu vozila i napajaju brzi punjač vozila, i za AC i za DC punjenje. Rešenja za punjenje kod kuće su takođe dostupna. Prvo izdanje novog modela 500 uključuje Easy Wallbox™, sistema za kućno punjenje koji se može povezati na normalan kućni utikač. Kompanija ENGIE EPS je ovo razvila ekskluzivno za grupu FCA, a na tržište će ga plasirati Mopar u Evropi kako bi se poklopilo sa lansiranjem modela. To je jednostavno, pristupačno „uključi-i-puni“ rešenje kojim se lako može upravljati putem Bluetooth-a, što Vam dozvoljava da upravljate svojim energetskim opterećenjem tako što ćete puniti svoj Novi Fiat 500 odmah kod kuće sa snagom punjenja do 3 kW, bez potrebe za intervencijom kvalifikovanog osoblja. Štaviše, Easy Wallbox je spreman za unapređenje snage do 7,4 kW, što omogućava mogućnost potpunog punjenja kod kuće za nešto malo više od 6 sati. Model takođe dolazi i sa Mode 3 kabelom za punjenje putem javne mreže.




Novi model 500 ima tri režima vožnje: Normal, Range i Sherpa, koji se mogu odabrati da odgovaraju Vašem stilu vožnje. Konkretno, Sherpa režim optimizuje dostupna sredstva kako bi Vam omogućila da stignete na željenu destinaciju. Sherpa režim vožnje radi na nekoliko komponenata smanjujući potrošnju energije na minimum, kako bi Vam omogućila da udobno stignete do željene destinacije unesene u navigacioni sistem ili do najbliže stanice za punjenje. Kao i Himalayan Sherpa, koja je zadužena za čitavu ekspediciju i vodi je do destinaciije, ovaj režim vožnje prilagođava brojne parametre: maksimalnu brzinu, ograničenu na 80 km/h; reagovanje pedale za gas, kako bi smanjio potrošnju energije; i deaktivacija sistema za kontrolu temperature i grejna sedišta (vozač ima mogućnost da ih aktivira u bilo koje vreme). „Normalni“ režim je najpribližniji vožnji vozila sa normalnim motorom sa sagorevanjem, dok Range režim aktivira funkciju vožnje s jednom papučicom. Odabirom režima vožnje, praktično možete voziti novi model 500 samo sa papučicom za gas. Zapravo, otpuštanje papučice dovodi do mnogo većeg usporavanja nego kod normalnog motora sa sagorevanjem, skoro kao da ste pritisnuli kočnicu. U svakom slučaju, kočnica se mora koristiti da biste potpuno zaustavili automobil, ali uz svakodnevnu upotrebu i malo iskustva, moguće je voziti samo sa papučicom za gas. Motor raspolaže sa 87 kW,  obezbeđujući maksimalnu brzinu od 150 km/h (samo-ograničavajuću) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi a od 0 do 50 km/h za 3,1 sekunde.


 

Automobil budućnosti nije samo običan električni gradski automobil, već ide korak dalje: bukvalno ide na naredni nivo budući da je prvi automobil u svojoj kategoriji koji u ponudi ima 2. nivo autonomne vožnje, pružajući urbanoj mobilnosti sve povezane prednosti. Tehnologija nadzora prednje kamere nadzire sve oko vozila, i uzduž i popreko. Inteligentan adaptivni tempomat (iACC) sistem koči ili ubrzava u odnosu na bilo šta: automobile, bicikliste, pešake. Lane Centering održava vozilo u sredini trake kada su oznake ispravno prepoznate. Intelligent Speed Assist očitava ograničenja brzine i preporučuje njihovo pridržavanje, dok Urban Blind Spot koristi ultrasonične senzore za nadzor slepih tačaka i upozorava na bilo kakve prepreke sa trouglastom lampicom upozorenja na bočnom retrovizoru. Tu je i Attention Assist, koji pruža upozorenja da displeju, preporučujući Vam da stanete i napravite pauzu kada ste umorni. Najzad, senzori od 360° daju pogled odozgo radi izvegavanja bilo kakvih prepreka tokom parkiranja ili izvođenja kompleksnih manevara.



Novi Fiat 500 je prvi automobil FCA kompanije koji ima novi Uconnect 5 sistem za informacije i zabavu, povezanu platformu koja je dizajnirana za budućnost. Razvijen sa idejom pružanja potpuno novog korisničkog iskustva kupcima, FCA koristi laki, intuitivni i neverovatno prilagodljivi Android Automotive operativni sistem. Na primer, možete koristiti vidžete kako biste konfigurisali način na koji se prikazuju funkcije i aplikacije. Apple CarPlay je već dostupan bežično. Siste je takođe spreman da ponudi istu funkcionalnost za Android Auto. Ukratko, model 500 nudi glatku integraciju sa Vašim pametnim telefonom, nudeći 10,25-inčni ekran visoke definicije osetljiv na dodir, sa horizontalnim oblikom koji se savršeno uklapa u kontrolnu tablu vozila, prateći njegove linije. Na početku prodaje dostupna je specijalna edicija „La Prima“ koja predstavlja jedini električni kabriolet sa četiri sedišta. Dolazi sa novim sadržajem kao standardnim, poput brzog punjača od 85 kW i unutrašnjošću koja se sastoji od instrument table i sedišta od eko-kože.  Cena novog 500 „La Prima“ kabrioleta, uključujući uređaj Easy Wallbox, je 37.900 evra.