Renault 5 Turbo slavi 40. rođendan


Model koji je osmislio Jean Terramorsi i konstruisao Yves Legal razvijen je posebno za relije. Terramosi i Legal su u tu svrhu konstruisali i patentirali 400 modela. Prvi model Renaulta 5 Turbo je predstavljen na Pariškom salonu automobila 1978. Osvanuo je na brojnim naslovnicama zahvaljujući smeštanju motora pozadi u sredinu i širokim točkovima koje uokviruju još širi zadnji blatobrani. Svojim zapanjujućim izgledom ostavljao je utisak Renaulta 5 na steroidima.



Proizveden u Alpine fabrici u Dieppeu (ukupno 4857 primeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni da ukrote njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litarski četvrotocilindarski motor Cléon-Fonte, smešten pozadi u sredini. Premda je ovaj model prvo bio opremljen aluminijumskim vratima i krovom, kao i novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. je dostupan u verziji Turbo 2 koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svog prethodnika; uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijumski delovi karoserije su promenjeni kako bi se snizila cena.



Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Rangotti ga je proslavio na reli trkama širom sveta. Renault 5 Turbo je bio prava perjanica modela Renault 5, predstavljenog 1972. i već tada dostupnog u deset verzija. Cilj je bio da se ostvari njegov puni potencijal u pogledu voznih osobina i snage.  
 

Pokretan je motorom zapremine 1397 cm3 i najveće snage 116 kW (160 KS) pri 6400 o/min, zasnovanom na motoru koji je pokretao Renault 5 Alpine. Garrettov T3 turbopunjač imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.  Razvijen je sa namerom da učestvuje u automobilskim sportovima jer je Renault želeo da se vrati međunarodnim reli trkama sa vozilom koje bi konkurisalo u samom vrhu. Po prvi put su ekipe učinile upravo suprotno od uobičajenog. Renault 5 Turbo je prvenstveno razvijen kao trkački automobil, a tek nakon toga su odlučili da proizvedu serijsku verziju u kojoj će iskoristiti sve što su inženjeri naučili učestvovanjem u automobilskim sportovima. Za razliku od serijskih modela Renaulta 5 sa prednjim pogonom, Renault 5 Turbo imao je zadnji pogon koji mu je osiguravao maksimalno prianjanje.