Kia XCeed 1.0 T-GDI – Estetika je pobedila logiku


Ovaj model možda privlači poglede na ulici ali i dovodi u pitanje šta to drugačije nudi u odnosu na ostatak ponude korejskog proizvođača.



Dizajn ispred svega. To je ono što naglašavaju moderni trendovi u autoindustriji, a Kia XCeed je jedan od primera te filozofije. Međutim, ovaj model je mnogo više od lepog prizora za oko. Baziran je na Ceedu, ali je skrojen po želji današnjih kupaca. Naravno, radi se o krosoveru koji uz pomoć padajuće linije krova poprima oblik kupea. Izgled zadnjeg dela pravo je remek delo dizajnera korejske kompanije, ali i dizajn ima svoju cenu. Pored toga što ćete platiti više, ovaj oblik automobila smanjuje praktičnost u poređenju sa standardnim krosoverima. Ipak, mlađi kupci za koje je prvenstveno namenjen ovaj model neće imati problem sa tim, pre svega zato što su njima dizajn i tehnologije najbitniji kod automobila. Kia XCeed na tim poljima zaista briljira. 




Šta je zapravo XCeed? Krosover modeli su oni koji se nalaze između standardnih modela i SUV-ova. XCeed je zapravo nešto između hečbeka i krosovera, a inteligentnim dizajnerskim rešenjima poprima izgled kupea. Teško je ovaj automobil svrstati u određeni segment, jer je baziran na Ceedu, a u krosover-SUV ponudi korejskog brenda se nalazi iznad Stonica, a ispod Sportage-a koji se može nazvati krosoverom. Pravim SUV-om može se nazvati jedino model Sorento. Dakle, ukoliko želite hečbek uzmite model Ceed, ako vam je potreban krosover za vas je Sportage, a ako želite da se ljudi na ulici okreću za vašim automobilom – tu je idealan izbor XCeed.  



Ovaj model sa bratskim Ceedom deli prednja vrata, podvozje, vešanje, pogonske jedinice a i izgled enterijera je praktično isti. Od hečbeka je duži za 85 mm, širi za 26 mm, i viši za 43 mm. Izgled prednjeg dela asocira na model Ceed, ali je zadnji deo u potpunosti promenjen i više podseća na neke automobile iz mnogo višeg cenovnog ranga. 



Povećane dimenzije donele su i veću zapreminu prtljažnika, i to za 31 litar. Za stvari putnika dostupno je 426 litara, odnosno 1378 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima. 



Krosoveri sa padajućom linijom krova bez obzira na veličinu uvek su donosili jedan problem. Ukoliko se na zadnjoj klupi nalazi nešto viši putnik imaće teškoće da pronađe komfornu poziciju sedenja. Slično je i u XCeedu. Mesta za noge ima dovoljno, ali ukoliko se pozadi nalazi putnik viši od 185 cm mogao bi da ima problema sa prostorom za glavu. 



Vozač i suvozač sa druge strane ne bi trebali da imaju problema sa komforom u kabini, osim ako su profesionalni košarkaši. Prvi pogled na volan, instrument tablu i centranu konzolu otkriva zašto ovaj model nosi naziv Ceed u svom imenu. Sve je vrlo slično, da ne kažemo potpuno isto kao kod hečbeka. 



Enterijeri automobila korejske kompanije možda imaju nešto više fizičkih tastera u poređenju sa konkurencijom, ali se oni nalaze tačno tamo gde ih očekujete. Kia nije pratila trendove drugih automobilskih kompanija u vidu digitalizacije apsolutno svega, pa i klima uređajem upravljate putem fizičkih komandi što je svakako za pohvalu.



Kvalitet materijala u kabini i završna obrada su na nivou premijum segmenta. Testirani model u EX Flow paketu opreme ima multimedijalni sistem sa osmoinčnim ekranom osetljivim na dodir. Ovaj sistem je vrlo jednostavan za korišćenje, a ukoliko želite da koristite navigaciju sa mobilnog telefona, tu su sistemi Android Auto i Apple CarPlay. U višem paketu opreme EX Beat se dobija ekran od 10,25 inča, a kao opcija je dostupna i digitalna instrument tabla. 



Model koji smo vozili pokreće najslabiji turbo benzinac u ponudi. Radi se o jednolitarskom motoru sa 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta. Kako bi izvukli svu snagu iz ovog agregata, često smo morali da idemo u visoke obrtaje. Pre samog preticanja, potrebno je dosta raditi sa menjačem, pa nekad prebaciti dve ili tri brzine niže za maksimalne performanse. Dobra vest je potrošnja, koja se na našem testu kretala oko brojke od 7 litara i to uglavnom u gradskoj vožnji. Na otvorenom putu, moguće je preći 100 km sa svega 5-6 litara benzina. Dobra vest je da su dostupna još dva snažnija benzinca sa 140 KS i 204 KS, ali i dizeli sa 115 KS i 136 KS. Iako robusna pojava ovog modela asocira na terensku vožnju, dostupan je samo pogon na prednjim točkovima. Vožnja modela XCeed je po želji prosečnog kupca. Ogibljenje je drugačije podešeno u odnosu na Ceed, ali je ovaj automobil prilično stabilan u krivinama sa vrlo malo naginjanja karoserije. Ipak, to ne znači da je XCeed tvrd, već da je postignut dobar kompromis između komfora i agilnosti. 



Kia XCeed u EX Flow paketu opreme donosi brojne sisteme koje olakšavaju život vozača kao što su kamera za vožnju unazad, zadnji parking senzori, tempomat, senzor za kišu i grejanje volana i sedišta. Tu je još mnoštvo opreme poput 18-inčnih alu felni, LED svetala, automatskog dvozonskog klima uređaja i krovnih nosača.



Kada se uporedi cena ovog automobila sa drugim modelima iz ponude korejske kompanije dovodi se u pitanje logika izbora XCeeda. Naime, u poređenju identično opremljenih verzija, dolazi se do zaključka da je XCeed od Ceeda skuplji za 4 hiljade evra. Kada se još na to doda činjenica da je za isti novac moguće kupiti i dosta veći Sportage, postavlja se pitanje da li je kupovina ovog modela razumna odluka. Ipak, XCeed nije stvoren da apeluje na razum već na emocije, a moderan i privlačan dizajn će sigurno privući veliki broj kupaca. Nas je svakako privukao. 



Kia XCeed 1.0 T-GDI


Tehnički podaci:


 


Motor: Benzin, tri cilindra, turbo punjač


Zapremina: 998 cm3


Snaga: 120 KS pri 6.000 o/min


Maksimalni obrtni moment: 172 Nm pri 1500-4000 o/min


Menjač: ručni šestostepeni


Pogon: na prednjoj osovini


Dimenzije: 4.395 x 1.826 x 1.495 mm


Međuosovinsko rastojanje: 2.650 mm


Zapremina prtljažnika: 426 litara


Masa: 1.332 kg


Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara


Ubrzanje 0-100 km/h: 10,5 sekundi


Maksimalna brzina: 186 km/h


Emisija izduvnih gasova: 124-130 g/km CO2


Prosečna potrošnja na testu: 7,2 litra


 


Cena testiranog modela: 19.590 evra



                                      Tekst: Nebojša Lindić


                                      Fotografije: Nenad Hrnčić