Peugeot 2008 1.2 Pure Tech Allure – Lavovski hrabro


Najoštrija borba za kupce trenutno je u B-SUV segmentu, a Peugeot sa drugom generacijom modela 2008 pokušava da za sebe obezbedi najveći deo kolača.



Kupci potkompaktnih krosovera najviše cene dizajn i nove tehnologije pa je francuska kompanija iskusno ciljala tu metu. Peugeot 2008 je vrlo lako prepoznati na ulici, pa čak i sa određene distance. Dizajnerski rečnik uveden sa modelom 3008, koji su kasnije preuzeli i 5008, 508 i 208 ponovo je upotrebljen i to vrlo uspešno. U skladu sa logom kompanije koji oslikava lava koji riče, dizajneri su kralja životinja oslikali i u skicama 2008-ice. 




Detalji izgleda spoljašnjosti suptilno nagoveštavaju sličnosti, ponajviše svetla. Iako u katalogu Peugeota piše da su LED dnevna svetla sa vizuelnim efektom „kljova”, mislimo da su „očnjaci” ipak bolji izraz. Zadnja svetla su sa efektom šape, a to mogu biti i prednja u višim paketima opreme GT i GT-Line. 




Ovakvo igranje sa dizajnom Peugeot uspešno praktikuje već nekoliko godina, a po prodajnim rezultatima sasvim je jasno da se kupcima itekako sviđa. Lako se primete i sličnosti sa modelom Peugeot 208 na čijoj platformi se nalazi i ovaj krosover ali nisu toliko izražene kao kod prethodne generacije. Izgled unutrašnjosti je skoro pa preslikan iz 208-ice, sa centralno postavljenim ekranom osetljivim na dodir i klavirskim tipkama  putem kojih ulazite u sva moguća podešavanja. 




Tu je i inovativna 3D instrument tabla čiji je vizuelni efekat praktično nemoguće zabeležiti fotoaparatom ili kamerom. Prvi put je viđena kod 208-ice i kada se pojavila bila je pravi novitet u automobilskoj industriji. Sistem se sastoji iz pozadinskog ekrana visoke definicije dijagonale 10,25 inča i sedmoinčnog TFT ekrana koji se projektuje na delimično propusnom staklu. Na ovaj način se stvara 3D projekcija sa razmakom od 15 milimetara između prednje i zadnje slike. Možete birati nekoliko izgleda instrument table u zavisnosti od toga da li vas zanima broj obrtaja, podaci o potrošnji ili možda navigacija. Još jedan u nizu gedžeta za koji niste ni znali da su vam potrebni, a izgledaju zaista sjajno. 




Doduše, izgleda sjajno kada možete da ga vidite. Oblik volana koji je zakošen sa gornje strane može biti problematičan kada želite da pročitate informacije sa instrument table. Rešenje se nalazi u pomeranju volana ka dole ili u podizanju sedišta, pa je za pronalazak idealne pozicije sedenja potrebno nekoliko minuta. Međutim, kada je sve na svom mestu, upravljanje putem ovog nešto manjeg volana po kojem je Peugeot prepoznatljiv postaje uživanje, bilo da se radi o dinamičnoj vožnji ili svakodnevnom gradskom saobraćaju.  




Metalik narandžasta boja se dobija bez doplate, a sa krovom u crnoj boji 2008 izgleda vrlo privlačno. Linija krova ima blagi pad ka zadnjem delu vozila, a još jedno dizajnersko rešenje naglašava mišićavi izgled 2008-ice. Radi se o crnoj traci ispod zadnjeg stakla koja se širi na bokove automobila i unutar koje su integrisana stop svetla. 




Kada se uporedi sa prethodnom generacijom, Peugeot 2008 je značajno porastao i to 14 cm u dužinu i 3 cm u širinu. Međuosovinsko rastojanje je veće za 7 cm u odnosu na prethodnika i iznosi 2,6 metara. Novost u ponudi je i potpuno električna verzija sa 136 KS, a dobra vest je da će biti dostupna i na našem tržištu.




Kada krenete u vožnju imate osećaj da se vozite u automobilu višeg cenovnog ranga. Većina materijala u kabini je na dodir vrlo kvalitetna a Peugeot 2008 već u srednjem paketu opreme Allure donosi mnoštvo sistema koji olakšavaju život vozaču. Automatski klima uređaj, zadnji parking senzori sa kamerom za vožnju unazad i 4 USB priključka samo su deo ovog paketa, dok LED prednja svetla dolaze kao standard. Što se pogonskih jedinica tiče, tu je benzinski agregat zapremine 1,2 litra sa 101, 130 i 156 KS. Dostupan je i dizelski motor zapremine 1,5 litara sa 102 i 130 KS. 




Naš automobil je pokretao benzinac sa 130 KS koji možda ima samo tri cilindra ali je pozitivno iznenađenje u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Glavni razlog tome je maksimalni obrtni moment od 230 Nm koji je dostupan već pri 1.750 obrtaja u minuti. Agregat u testiranom automobilu je bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ali maksimalni obrtni moment koji je dostupan skoro uvek znači da nećete morati previše da menjate brzine kako bi izvukli najveću snagu. Ipak, kao i kod drugih modela francuske kompanije, osmostepeni automatik je bolji izbor. Performanse ovog modela su na zavidnom nivou, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi dok je maksimalna brzina skoro 200 km/h. 




U ponudi Peugeota ovaj model se vodi kao SUV ali pogon na svim točkovima nije dostupan ni kao opcija. Umesto toga, za neke blaže avanture van asfalta dostupan je Grip Control sistem koji uz pomoć ESP-a prilagođava proklizavanje točkova na različitim površinama. Ipak, sasvim je jasno da velika većina kupaca ovog modela verovatno nikada neće sići sa asfaltiranog puta. Peugeot 2008 je i skrojen za potrebe gradske vožnje gde se najbolje snalazi ali i pruža sasvim dovoljno komfora za duža putovanja.




Prtljažnik zapremine 434 litara je dovoljan za prtljag četvoročlane porodice koja je krenula na godišnji odmor. Samo oslanjanje je nešto mekše, automobil odlično upija neravnine na putu i predstavlja jedan od najkomfornijih modela u ovom segmentu. Pored pristojnih performansi, ovaj automobil je na našem testu imao i zavidnu potrošnju koja je u gradskim uslovima bila oko 7 litara a na otvorenom putu oko 5,5 litara. Mora se priznati da je Peugeot 2008 jedan od najboljih krosovera na tržištu, pa čak i da opravdava nešto veću cenu od svojih konkurenata. Početna cena za ovaj model iznosi 19.490 evra, dok je testirani model u Allure paketu dostupan za 22.690 evra. Ipak, malo pažnje pri odabiru opreme nije na odmet jer najbolje opremljena verzija ima cenu veću od 30 hiljada evra.



Peugeot 2008 1.2 Pure Tech Allure

Tehnički podaci:


Motor: Benzin, tri cilindra, turbo punjač
Zapremina: 1199 cm3
Snaga: 130 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni obrtni moment: 230 Nm pri 1.750 o/min
Menjač: ručni šestostepeni
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4.300 x 1.550 x 1.550 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.605 mm
Zapremina prtljažnika: 434 litara
Masa: 1.192 kg
Zapremina rezervoara za gorivo: 44 litara
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 sekundi
Maksimalna brzina: 198 km/h
Emisija izduvnih gasova: 103 g/km CO2
Prosečna potrošnja na testu: 6,7 litara
Cena testiranog modela: 22.690 evra




                                                                                                                                                         Tekst: Nebojša Lindić
                                                                                                                                                         Fotografije: Nenad Hrnčić