Novi Mercedes S-Klase – dizajnerska evolucija, tehnološka revolucija


Početak septembra donosi brojne nove modele ali pandemija utiče na to da sve premijere budu predstavljene putem interneta. Tako je i sa novom generacijom Mercedesove S-Klase koja je debitovala pre nekoliko dana.



Kao i uvek do sada, nije bilo radikalnih dizajnerskih promena spolja dok je unutrašnjost u potpunosti modernizovana. U ponudi je čak pet ekrana, 3D instrument tabla i head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti. Na primer, prilikom kretanja, animirane strelice za isključenje se virtuelno projektuju na kolovoznu traku. 




Digitalnim inovacijama kao što su MBUX sistem druge generacije pridružuju se i inovacije koje povećavaju uživanje u vožnji, a vožnju čine još sigurnijom: među njima su upravljanje zadnjom osovinom sa mogućnošću okretanja zadnjih točkova i do 10 stepeni kao i bezbednosne inovacije poput vazdušnog jastuka za zadnja sedišta. 




S-Klasa dolazi za sistemom autonomne vožnje trećeg nivoa, koji će od sledeće godine omogućiti vozačima, prvenstveno u Nemačkoj, da prilikom vožnje autoputem u potpunosti kontrolu prepuste automobilu. Bezbednost je na najvišem mogućem nivou, a E-ACTIVE BODY CONTROL aktivno oslanjanje čak može u deliću sekunde da podigne karoseriju automobila neposredno pre udarca drugog vozila. 




Kao i uvek, S-Klasa je posvećena komforu svih putnika u vozilu, a dostupno je čak deset različitih programa masaže. Oni koriste vibracione motore i mogu pojačati efekat opuštajuće masaže toplinom po principu vrućeg kamena. Pet različitih varijanti zadnjih sedišta omogućava da se zadnji deo S-Klase konfiguriše kao prostor za rad ili odmor. Jedna nova karakteristika je dodatni jastuk za grejanje koji je dostupan za dva zadnja sedišta. 




Što se pogona tiče, šestocilindarski redni benzinski i dizel motori sa rasponom snage od 286 do 435 konja su prve varijante motora za novu S-Klasu. V8 motor sa integrisanim starter- generatorom i ugrađenim električnim sistemom od 48 volti biće dostupan uskoro dok će plug-in hibrid sa potpuno električnim dometom od oko 100 kilometara uslediti 2021. godine. Kasnije se očekuju i druge varijante, uključujući i potpuno električni EQS sa dometom od preko 700 kilometara.