Toyotina dominacija na Le Manu: Prva vožnja GR Super Sporta i trijumf za TS050


Dinamička prezentacija GR Super Sport hiperautomobila najavila je treću uzastopnu pobedu Toyotinog TS050 na odloženoj trci 24 časa Le Mana

GR Super Sport, Toyotin hiperautomobil razvijan pod okriljem Gazoo Racing odeljenja doživeo je svoju prvu javnu vožnju na stazi La Sarthe, u sklopu ceremonije vraćanja trofeja pred početak odložene 88. trke 24 Sata Le Mana.


Ovaj hiperautomobil baziran je na pobedničkom TS050 Hybrid trkačkom automobilu i u demonstraciji je bio prerađen u kabriolet i presvučen u Gazoo Racing kamuflažnu livreju, budući da je još u procesu razvoja. Za volanom GR Super Sporta našao se bivši vozač Toyota Gazoo Racinga Alex Wurz. 


Povodom svoje svečane vožnje, vozač Alex Wurz je izjavio: „Bila je čast po prvi put u javnosti voziti ovu razvojnu verziju GR Super Sporta, a pogotovo na stazi kao što je Le Man koja je tako usko povezana s ovim automobilom. GR Super Sport je rođen u Le Manu, pa se ovo činilo kao povratak kući." On je takođe dodao da demonstracioni krug nije omogućio dostizanje granica, ali je naglasio da GR Super Sport ima potencijal za neverovatne performanse, pronavši sličnosti između GR Super Sporta i TS050, posebno u pogledu pogona na četiri točka i hibridnog sistema.

Sa tim u vidu, GR Super Sport oslikava predanu nameru Gazoo Racinga u korišćenju tehnologija sa staze u službi njihovog optimalnog prenošenja na drumske automobile. Uska veza drumskih i trkačkih automobila razvijenih u GR-u pordeđena je užitka srećnih kupaca koji će imati priliku da ovaj automobil izvezu na ulicu ili stazu.

Kako bi naglasili značaj ove veze, Toyota Gazoo Racing je otkrio planove da u FIA WEC za 2021. godinu učestvuje sa dva prototipa bazirana upravo na drumskom GR Super Sportu.

Nakon svečanosti, Toyota je izborila još jednu pobedu na Le Manu. Obe Toyote TS050 pešle su ciljnu liniju, zauzevši prvo i treće mesto na podijumu. Podsećamo, Toyota TS050 je imala svoju takmičarsku premijeru 2016. godine i trenutno drži rekord za najbrži krug ikada postignut na stazi La Sarthe. Zaključno sa ovom godinom, TS050 LMP1 prototip doneo je Toyoti tri titule na najvažnijoj svetskoj trci izdržljivosti.