Seat Leon FR 2.0 TDI - Golf na mediteranski način


Iako deli MQB platformu sa drugim automobilima iz VW grupacije, SEAT Leon je izgradio sopstveni karakter koji stavlja vožnju u prvi plan


 


Četvrta generacija SEAT Leona konačno je stigla u Srbiju i imali smo priliku da u Srbiji prvi testiramo novi hečbek ovog španskog brenda. Testirani SEAT Leon došao je u FR opremi koja naglašava njegov dinamični karakter i bio je opremljen dvolitarskim TDI motor sa 150 konjskih snaga koje na prednje točkove prenosi sedmostepeni DSG automatski menjač.


 



 


Već na prvi pogled, Leon nas je osvojio svojim novim izgledom. Atletska silueta balansira između oblina i oštrih linija i naglašena je stop svetlima iz jednog dela. Za one koji preferiraju dinamiku i vreli duh Španije, Leon će tako biti među najelegantnijim automobilima u segmentu. Gril u obliku dijamanta popunjen je romboidnim dizajnom i zajedno sa LED farovima čini fokusnu tačku prednjeg kraja, dok zadnji kraj u FR opremi dobija drugačiji branik sa ukrasnom imitacijom duplih izduva. Novi vizuelni identitet Leona zaokružen je i novim logom, pa je ime modela sada ispisano pisanim slovima. Kvadratni logo SEAT brenda ujedno služi i kao taster za otvaranje prtljažnog prostora, pri čemu treba napomenuti da je njegova zapremina od 380 litara veća nego kod pojedinih konkurenata.


 



 


Unutra, FR paket opreme podrazumeva profilisana sportska sedišta koja pružaju dodatnu potporu prilikom vožnje u krivinama, dok su u svakodnevnom korišćenju udobna bez obzira na svoj sportski dizajn. Enterijer je orjentisan prema vozaču i njegova glavna odlika je prelazak sa klasičnih fizičkih tastera na digitalne panele. Kontrola svetala i grejanja vetrobranskih stakala se nalazi na jednom panelu osetljivom na dodir sa leve strane volana, što je nedovoljno intuitivno raspoređena grupa komandi.



Sa druge strane, centralno mesto na konzoli zauzimaju touchscreen ekran od 10 inča sa jasnim interfejsom i elegantne i funkcionalne kontrole digitalne klime. Ova dva instrumenta su integrisana u jednu celinu, znatno praktičniju od odvojenog panela koji često zahteva sklanjanje pogleda sa puta prilikom korišćenja. Multifunkcionalni sportski volan presvučen je perforiranom kožom sa naglašenim crvenim štepom, a iza njega, vozač sve vitalne informacije o automobilu dobija na virtualnom kokpitu. Na našu žalost, testirani primerak nije imao upozorenje za automobile u mrtvom uglu za koje je Seat spremio novo rešenje. Naime, umesto u uglovima retrovizora, svetlosni signali su deo ambijentalnog osvetljenja i nalaze se integrisani u vratima.


 



 


Kombinacija dvolitarskog dizel agregata sa osmostepenim menjačem adekvatno iskorišćava MQB platformu koju Leon deli sa Golfom osme generacije i Audijem A3. U FR opremi, opruge spuštaju Leon dodatnih 15mm, pa je Leon tako u svakodnevnom saobraćaju krući, ali uzbudljiviji ako poželite da ga vozite zarad čistog zadovoljstva. Tada, Sport mod vožnje poboljšava odziv gasa i kočnice, uz tvrđi otpor elektronskog servo volana koji naglašava njegovu preciznost.


 



 


I izgledom i performansama, SEAT Leon donosi napredak u odnosu na svog prethodnika, podsećajući nas da je uprkos brojnim očiglednim sličnostima on više od Golfa u atraktivnom mediteranskom odelu. Skladan i moćan dizajn pomešan sa sjajnim voznim karakteristikama stavlja Leon u povlašćenu poziciju u segmentu, a najveće entuzijaste radost očekuje kada se na tržištu pojavi nova Cupra verzija. Za porudžbine do 31. decembra 2020. godine, novi Seat Leon ima akcijsku početnu cenu od 15.990 evra, dok će redovna cena osnovnog modela iznositi 18.205 evra.


 


Tehnički podaci:


Motor: Dizel, četiri cilindra, turbo punjač


Zapremina: 1968 cm3


Snaga: 150 KS pri 3.000 do 4.200 o/min


Maksimalni obrtni moment: 360 Nm pri 1.700 do 2.750 o/min


Menjač: sedmostepeni DSG


Pogon: na prednjoj osovini


Dimenzije: 4.368 x 1.800 x 1.456 mm


Međuosovinsko rastojanje: 2.686 mm


Zapremina prtljažnika: 380 litara


Masa: 1371 kg


Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara


Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 sekunde


Maksimalna brzina: 218 km/h


Emisija izduvnih gasova: 114-132 g/km


Prosečna potrošnja na testu: 5 litara


Cena testiranog modela: 20.189 evra