Dacia Duster Proud 1.3 TCe FAP - Dostupan i sposoban


Dacia ima razlog da bude ponosna na Duster, jer ovaj automobil istinski upotrebljiv krosover


 


Aktuelni kompaktni SUV Dacia Duster još jedan je od modela kojim rumunska kompanija slavi petnaestu godišnjicu proboja na evropsko tržište. U pitanju je edicija Proud koja donosi jedinstvenu Iron Blue boju, aluminijumske naplatke od 17 inča i ukasne grafike na B stubovima i pragovima uz bedževe sa brojem 15 iza zadnjeg prozora. 


 



 


Testirani primerak Dacie Duster Proud opremljen je 1,3l benzinskim agregatom sa turbinom varijabilne geometrije i 130 konjskih snaga sa 240 Nm obrtnog momenta, dok snagu na prednju osovinu prenosi šestostepeni manuelni menjač. Ta količina snage dovoljna je za komfornu vožnju u gradskim uslovima, dok na auto-putu ne treba očekivati previše. Ipak, snižavanjem broja obrtaja pri trocifrenim brzinama, šesti stepen prenosa smanjuje i vibracije u kabini čime su duža putovanja za nijansu komfornija.


 



 


Iako je Duster baziran na istoj platformi kao ostatak game koju čine Logan, Sandero i Sandero Stepway, ovaj kompaktni SUV se odlikuje boljim terenskim sposobnostima zahvaljujući klirensu od 205mm i visokoprofilnim gumama. Budući da je opcija pogona 4x4 rezervisana samo za krajnji paket opreme, testirani primerak je imao nešto skromnije sposobnosti van puta, ali je krio i jednu prednost. Naime, prtljažni prostor je zapremine 445 litara, dok u verziji sa pogonom na sva četiri točka on iznosi znatno manje – 376. 


 



 


Enterijer Dustera jednostavnog je dizajna i robusniji je u odnosu na ostatak modela iz game. Dekoracija i korišćenje plastike visokog sjaja svedene su na minimum, dok oštri uglovi i ravne linije preovladavaju enterijerom. Očekivano, Duster je znatno skromniji od skupljih konkurenata u segmentu, ali to nipošto ne znači da ima nedovoljno opreme. Ekran od 8 inča osetljiv je na dodir i omogućava povezivanje Apple i Android uređaja, a tu su i satelitska navigacija, multifunkcionalni volan i automatska klima. Ovako opremljena, Dacia Duster pruža dovoljno komfora u svakodnevnoj vožnji, dok je nivo buke u enterijeru manji nego kod modela Sandero.


 



 


Što se tiče bezbednosti i pomoći pri navigovanju kroz grad i van puteva, testirana Dacia Duster Proud ima Hill Start Assist i Hill Descent Control, upozorenje za mrtve uglove, ali ne i sistem sa četiri kamere koje znatno olakšavaju parkiranje i manevrisanje u suženim prostorima i navigaciju po neravnim podlogama. Sa druge strane, retrovizori su izuzetno pregledni, a parking senzori precizni i omogućavaju tačno parkiranje i bez vizuelnih asistencija u vidu kamera.


 



 


Početna cena Dacie Duster u Srbiji je 13.240 evra, dok za verziju Proud sa 1.5l TCE motorom treba izdvojiti 16.940 evra. Ukoliko želite i pogon na sva četiri točka, Dacia Duster Prestige koštaće 19.440 evra. Za pomenutu svotu, Dacia nudi jednostavan kompaktni SUV model sa razumnom količinom opreme i terenskim sposobnostima koje ga čine praktičnim vozilom i po nepristupačnijim terenima.


 


 


 


Tehnički podaci:


 


 


 


Motor: Benzin, četiri cilindra, turbo punjač 


 


Zapremina: 1332 cm3


 


Snaga: 130 KS pri 5.000 o/min


 


Maksimalni obrtni moment: 240 Nm pri 1600 o/min


 


Menjač: šestostepeni manuelni


 


Pogon: na prednjoj osovini


 


Dimenzije: 4.341 x 1.804 x 1.687 mm


 


Međuosovinsko rastojanje: 2.673 mm


 


Zapremina prtljažnika: 445 litara


 


Masa: 1309 kg


 


Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara


 


Ubrzanje 0-100 km/h: 10.4 sekunde


 


Maksimalna brzina: 191 km/h


 


Emisija izduvnih gasova: 138 g/km


 


Prosečna potrošnja na testu: 6.9 litara