Premijera VW Golfa VIII generacije odložena za mart naredne godine


Premijera nove generacije Golfa, najprodavanijeg Volkswagena, odložena je za mart 2020. godine. Razlog za odlaganje možda se krije u činjenici da još nisu u potpunosti otklonjeni tehnički problemi, ili su u pitanju poslovni interesi. Golf VII se u sedmoj tržišnoj godini prodaje iznenađujuće dobro, a kako kupci i dalje traže dizelaše, odlučeno je da se odmah prilagode normi Euro 6d, koja stupa na snagu u januaru 2021. godine. A kako stvari stoje ni dizajn, koji je procureo, nije dobio "zeleno svetlo"!?



Odmah po objavljivanju da Volkswagen zbog nemogućnosti da prilagodi softver, odlaže prezentaciju Volkswagen Golfa VIII, a da im se ne bi ponovila afera Diezelgejt, vest je istog trenutka postala "vruća tema" u automobilskoj branši. Tek danas postalo je izvesno da se prezentacija Golfa, s frankfurtskog salona IAA’19 u septembru, pomera za salon u Ženevi marta 2020.
 
Svi koji su poverovali da se proizvodnja dizelaša gasi, lepše rečeno smanjuje obim priozvodnje, biće da su se prevarili. Tojota je najbolji primer, jer je prosto ugasila dizel liniju i zbog toga će ostati kratka za nekoliko tričavih milijardi evra na evropskom tržištu. Volkswagen se nije dao prevariti, vec je u žargonu rečeno, dodao gas.

U prilog tvrdnji govori podatak da će turbo dizel 1.6. TDI sa 116 KS do 2022. godine, praktično biti perjanica prodaje. Drugo, u ponudi će se naći ozbiljno renoviran, praktično novi 2.0 TDI  koji će imati i Top Gun verziju od 272 KS(200 kW). I što bi se reklo u tom grmu leži zec, a ne softveri, tehnički problemi, norme...

Privremene međunorme do stupanja na snagu Euro 6d, su Volkswagenu prošle godine ozbiljno zakomplikovale poslovnu politiku, tačnije prozvodnju. Drugim rečima, pokazalo se da bi prva serija koja bi bila usklađena sa međunormom Euro 6d-Temp, bila potpuno neisplativa, odnosno čisto rasipanje novca i trošenje resursa. Mnogo je isplativije prilagoditi se odmah Euro 6d normi, i to je zapravo pravi razlog kada se kao izgovor pominju tehnologije, softver i tome slično.

Nemajući razloga da srljaju, tek kada su bili sigurni da je odlaganje isplativo, a da se Golf VII predstavljen u oktobru 2012. i dalje dobro prodaje, odluka je doneta. Na osnovu početnih rezultata očekuje se  da bi ovogodišnja prodaja mogla biti na nivou prošlogodišnje (211.512 u Nemačkoj). Drugi razlog je predstavljanje Audija A3 četvrte generacije, koji dolazi na jesen, koji je već u prethodne tri serije dolazio pre Golfa (IV, V i VII), poput oglednog primerka, za najmasovniji i najvažniji Volswagenov model, pre čije bi se prezentacije rešavali uočeni problemi na Audiju A3.