Honda HR-V 1.5 i-VTEC Sport: Agilni porodični krosover


Honda HR-V jeste izuzetno praktično porodično vozilo, a u Sport verziji ostavlja prostor za uživanje u vožnji


Potkompaktni krosover SUV Honda HR-V je globalni model koji se na tržištu pojavio 2005. godine i od 2016. godine je u drugoj generaciji koja je osvežena 2019. godine. Testirani primerak bio je u Sport verziji koja donosi više od detalja u enterijeru i felni od 18 inča. Naime, Honde HR-V Sport donosi i značajan skok u snazi u odnosu na standardni model, pa tako ovaj automobil ima 182 konja sa 220 Nm obrtnog momenta, a ta snaga dolazi iz 1,5l i-VTEC motora sa turbopunjačem. Snagu na prednje točkove prenosi automatski CVT menjač koji ostavlja mogućnost menjanja brzina na komandama iza volana.



Redizajn modela HR-V doneo je elegantnije detalje na ovom automobilu, pa je lice ove Honde sada karakteristično po panelu u boji tamnog hroma koji celom prednjem kraju daje ekskluzivniju notu. Ovim detaljem Honda je postigla efektniji izgled prednjeg kraja koji sada ima i povećane usisnike za vazduh i LED farove u standardnoj opremi. Pozadi, ukrasi su u istoj boji hroma i uz fabrički zatamnjene LED svetlosne grupe i duple izduve zaokružuju sportsku notu ovog automobila.



Enterijer Honde HR-V konzervativno je dizajniran i presvučen je u kombinaciju bordo kože i tamnosivog tekstila na sredini sedišta, vratima i nebu. Elegantni kolorit uparen sa kvalitetnim plastičnim površinama tako odaje utisak luksuznog automobila iz premium klase. Raspored komandi je logičan i intuitivan, sa posebnim naglaskom na Honda Connect, 7-inčni multimedijalni sistem osetljiv na dodir sa posebno odvojenom grupom dugmića koji olakšavaju osnovnu navigaciju kroz interfejs. Sam ekran je u niskoj rezoluciji i odziv je na trenutke spor, što je ujedno i jedina zamerka vezana za unutrašnjost. Komande automatske klime rešene su na jednom panelu sa tasterima osetljivim na dodir i navigacija kroz kontrole je efikasna. Takođe, u Sport verziji, instrument tabla je analogno-digitalna i pozdravlja vozača animacijom prilikom davanja kontakta.



Pod ručicom menjača skriveni su USB i 12V portovi, ali i HDMI konektor, neuobičajena opcija koja u teoriji omogućava putnicima povezivanje pametnih uređaja i servisa poput Netflixa. Ali, kako je cela centralna konzola okrenuta ka vozaču, a ekran ima samo 7 inča, gledanje omiljenih serija i filmova moguće je samo sa vozačke pozicije i nema praktičnu svakodnevnu primenu.



Praktičnost i bezbednost bili su u vrhu prioriteta pri dizajniranju modela HR-V. Prtljažni prostor ovog automobila je tako prilagođen porodicama i broji 450 litara, a kada se zadnja sedišta spuste, zapremina raste na 1043l. Oblik prtljažnog prostora nema nikakvih nepravilnosti u osnovi pa ga je moguće iskoristiti u svom punom kapacitetu. Bezbednosni paket Honda Sensing deo je standardne opreme i uključuje upozorenja za napuštanje puta i saobraćajne trake, upozorenje na mogućnost sudara, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova i adaptivni tempomat. Uz to, parkiranje je olakšano zadnjom kamerom sa dinamičnim linijama vodiljama.



Honda HR-V možda pripada krosover segmentu što njen dizajn i odstojanje od 170mm pokazuju, ali u vožnji se čini potpuno drugačijom. Tvrde opruge i snažniji otpor elektronskog servo volana glavne su vozne karakteristike, posebno u Sport modu vožnje koji pooštrava odziv svih upravljačkih komandi, tako da je glavni utisak na putu da je dinamika ovog automobila ipak bliža hečbeku. Glavni razlog za to je Performance Damper tehnologija ogibljenja, ali i činjenica da Honda HR-V deli platformu, a samim tim i osnovne vozne karakteristike sa Hondom Jazz.



Cena Honde HR-V Sport u Srbiji je 30.490 evra i za taj novac vozač dobija pouzdan i bezbedan automobil koji je izuzetno praktičan u gradskim uslovima, ali nudi i više od toga. Osnovna namena ovog automobila možda jeste svakodnevni porodični prevoz, ali HR-V Sport krije prijatno iznenađenje pod haubom koje se može iskoristiti na krivudavim otvorenim putevima.


 


Honda HR-V 1.5 iVTEC Sport CVT


Tehnički podaci:


Motor: Benzin, četiri cilindra, turbo punjač 


Zapremina: 1498 cm3


Snaga: 182 KS pri 5.500 o/min


Maksimalni obrtni moment: 220 Nm od 1.700 do 5.500 o/min


Menjač: CVT


Pogon: na prednjoj osovini


Dimenzije: 4.346 x 2.019 x 1.605 mm


Međuosovinsko rastojanje: 2.610 mm


Zapremina prtljažnika: 448 litara


Masa: 1428 kg


Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara


Ubrzanje 0-100 km/h: 8.6 sekundi


Maksimalna brzina: 200 km/h


Emisija izduvnih gasova: 122 g/km


Prosečna potrošnja na testu: 8,9 litara