Fokusiran da dominira i mami uzdahe


Sa motorom kubik do hiljadarke i 125 konjskih snaga novi ford fokus stvoren je za uživanje, ali i za izazivanje uzdaha i slobodno možemo reći zavisiti kod drugih dok krstarite gradskim ulicama



Prvi utisak o novom ford fokusu, kao i o svim drugim novim automobilima, stičete na osnovu spoljnog izgleda. A, kada smo kod istog bez imalo lažne skromonosti i preterivanja, može se reči, da je tim zadužen za izgled napravio pun pogodak. Potvrdu izrečenom, dobio sam i od potpisnika fotografija, koji je vlasnik ne jednog već tri forda, dva fokusa od toga jedan RS i C maksa. Da, neko će pomisliti „pa taj je pristrasan“, ali dozvolite... i pored činjenice da se o ukusima ne raspravlja, stvarno je lep da prosto dominira.

Zemlja porekla je Nemačka, što samo negde u naznakama nagoveštava, zašto fotografa neodoljivo podseća na X 1, a mene na A klasu, mada to sasvim sigurno nema nikakve veze, ali je zanimljivo. Testirani model krasi odrenica ST line, što samo pojačava efekat dopadljivosti. Počev od prednje svetlosne grupe, koja se stapa sa maskom i svetlima za maglu i na originalan način se završava spojlerom sa zakrivljenim krilima, koja mu daju sportski izgled i opravdavaju sufiks ST line. Hauba, prednje vetrobransko staklo, krov i peta vrata daju celinu, koja upotpunjuje zadnja svetlosna grupa. Gledan iz profila je neodoljiv, tako da sa punim pravom opravdava sve iskazano na račun dizajna karoserije. Savršene linije, elegantan i sofisticiran izgled odlikuju novi fokus.



Unutrašnjost novog fokus je udobnija, prostranijaa i elegantnija nego ikada ranije. Potpuno novi enterijer osmišljen je tako, da je svaki kvadratni milimetar prostora maksimalno iskorišćen, kako bi Vam doneo najsvestraniji fokus ikada. Nije pretenciozno reći da ima više nego dovoljno mesta za glavu i noge kako napred tako i pozadi, tako da će se čak i Vaši najviši putnici osećati udobno. Zadnja sedišta se dele po sistemu 60/40 i mogu se savijati tako da postanu potpuno ravna, kako bi se maksimizovalo korišćenje prostora. U gepeku se nalazi podesivi podni prtljažnik koji se moze podići kako bi Vam pružio skriveni prostor za odlaganje, ili se može spustiti u svrhu povećanja prostora.

Kada je bezbednost u pitanju ford prati opšti trend i nudi seriju pametnih tehnologija u nameri da zaštiti putnike i ostale učesnike saobraćaja. Na primer, aktivno kočenje i asistent za izbegavanje sudara sa detekcijom pešaka i biciklista može da Vas upozori na potencijalne sudare i čak automatski primeni kočnice ako ne reagujete na vreme. Ovaj auto sledeće generacije pun je naprednih opcija kao što je Ford Co-Pilot360, impresivan skup tehnologija za asistiranje vozača, uključujući i adaptivni tempomat sa Stop and Go sistemom i centriranjem na putu, kao i aktivni asistent za parkiranje. Zajedno, ove pametne tehnologije mogu da upravljaju ubrzavanjem, kočenjem, čak i volanom. Tehnologija je toliko korisna da ćete se pitati kako ste uopšte ranije vozili bez nje, a možda i nećete, ako ste vlasnik vozačke dozvole par decenija...



Testirani model pokreće benzinski motor zapremine 999 kubika EcoBoost koji razvija 125 konjskih snaga, što je više nego dovoljno za potpuni užitak.  Fokus odlikuje odlična stabilnot, precizno upravljanje i nizak položaj na kolovozu, što je u našem slučaju „ST“ još izraženije, prosto je priljubljen uz put. Precizni manuelni šestostepeni menjač odlično je izbalansiran sa rasploživom snagom motora, i sve što treba za aktivniju vožnju jeste da budete uvek u stepenu niže nego uobičajeno. Ukratko, novi fokus je pouzdan i upravljiv, komforan i bezbedan automobil, tako da ne čudi što je u zemljama u okruženju proglašen za auto godine, a kod nas obzirom da još nije bilo glasanja slovi za ozbiljnog pretendenta.

Svi navedeni superlativi više su nego dovoljan razlog da poželite da dođete u posed jednog primerka kako bi vreme provedeno u automobilu bilo što prijatnije, komfornije i bezbednije. No, u toj nameri može vas sprečiti cena, ali i prilično plastičnih delova, koji krase novi fokus. Ako je prvi razlog primarniji, uvek se možete opravdati drugim, zašto niste vlasnik...



Tehnički podaci

Motor: tri cilindra, turbo punjač

Zapremina: 999 ccm

Snaga: 92 kW (125 KS) pri 4.500 o/min

Obrtini moment:  170 Nm pri 1.400 o/min

Menjač: šestepeni manuelni

Pogon: Na prednoj osovini

Diminzije: 4378/1825/1471 mm

Prtljažnik: 375/1954 L

Masa: 1.230 Kg

Ubrzanje: 0 – 100 km/č 10 s

Maksimalna brzina: 200 Km/č

Potrošnja: 4,9/4,2/4,8 L (fabrički podaci)


 


Foto: Ž. Radovančev