Bosch ulaže milijarde u klimatske aktivnosti i kvalitet vazduha


Bosch Grupa pojačala napore u borbi protiv klimatskih promena i poboljšanju kvaliteta vazduha.



„Klimatske promene ne predstavljaju naučnu fantastiku: one se zaista dešavaju. Ukoliko hoćemo ozbiljno da shvatimo Pariski sporazum, onda moramo posmatrati klimatske aktivnosti ne samo kao dugoročnu težnju. One se moraju desiti ovde i sada,“ izjavio je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, na godišnjoj konferenciji za medije. „Takođe veoma ozbiljno shvatamo zabrinutost stanovništva za kvalitet čistog vazduha u gradovima. Kao lider u oblasti inovacija, želimo da pružimo tehnološka rešenja za ekološke probleme.“ Osim toga, Dener je primetio sledeće: „Zabrane vožnje, dizel protesti, žuti prsluci i klimatski štrajkovi petkom - sve to pokazuje da kompanije treba da preduzmu klimatske akcije i ponude nova rešenja za kvalitet vazduha u gradovima, i to ne samo da bi stabilizovali društvenu klimu.“

Bolji kvalitet vazduha: zagađenje blizu nule

Kako navodi Svetska zdravstvena organizacija (SZO), oko 90 procenata svetske populacije udiše toksičan vazduh. Kompanija Bosch teži da ostvari ambiciozni cilj kako bi poboljšala tu situaciju: „Želimo da smanjimo zagađenje vazduha od saobraćaja na skoro nula. Kako bismo to uradili, uzimamo u obzir i ono što se nalazi van haube automobila,“ izjavio je Dener. Projekat kompanije za smanjenje koncentracije zagađivača vazduha na nivoe blizu nule oslanja se na tri stuba: Bosch razvija pogonske tehnologije sa niskim stepenom zagađenja, radeći sa opštinskim vlastima na projektima usmerenim na održanje stabilnog protoka saobraćaja i primenjuje sistem upravljanja mobilnošću kompanije na svojim lokacijama.



Optimizacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem primenom AI

Kompanija predviđa da će 2030. godine oko 75 procenata svih novih automobila i lakih komercijalnih vozila i dalje pokretati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U tom smislu, Bosch nastavlja da ulaže u optimizaciju benzinskih i dizel motora. Kompanija takođe koristi veštačku inteligenciju za dalji razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Recimo, Bosch koristi veštačku inteligenciju da predvidi i tako kontroliše procesuiranje izduvnih gasova prema šablonima izrađenim na osnovu ponašanja pojedinaca u vožnji, jer to dodatno može da smanji emisije iz vozila. Oko 3.500 saradnika u sektoru za tretman izduvnih gasova i izduvne senzore kompanije ostvarilo je promet od 2,3 milijardi evra u 2018. godini. Planiramo da ta brojka dostigne 3 milijarde evra do 2025. godine.

Emisije zagađivača niže za 20 procenata

Bosch je trenutno u pregovorima o konkretnim koracima za poboljšanje kvaliteta vazduha sa skoro 100 opštinskih vlasti iz cele Evrope. U Štutgartu, Parizu i Marseju Bosch trenutno testira mobilne merne uređaje. Ovi novi uređaji kontuirano mere nivo zagađivača u okolnom vazduhu. Zajedno sa simulacijama, ova očitavanja treba da pruže dodatne informacije o vezi između emisija vozila i zagađenja životne sredine. Projekat sa Gradom Štutgartom pokazao je da neometani protok saobraćaja može da smanji emisije zagađivača iz postojećih automobila za do 20 procenata. U budućnosti će biti moguće napraviti mape visoke rezulucije sa koncentracijama zagađivača koje pokazuju i podatke iz mernih uređaja. Te mape se onda mogu upotrebiti za optimizaciju saobraćaja.

Upravljanje mobilnošću kompanije: bolji kvalitet vazduha u konurbacijama Treći stub projekta je upravljanje mobilnošću kompanije. Cilj je da se smanji saobraćaj, pa tako i emisije, za šta su zaduženi i sami zaposleni kompanije Bosch, posebno u konurbacijama. Preduzete mere kreću se u rasponu od šatl autobusa u velikim gradovima u Brazilu, Kini i Turskoj, do rada na daljinu (od kuće) i iznajmljivanja bicikala i električnih bicikala. Osim toga, Bosch koristi i moć umrežavanja. Već nekoliko nedelja, oko 8.000 saradnika na lokaciji Rojtlingen u prilici su da koriste platformu za deljenje vožnje SPLT čija aplikacija olakšava zaposlenima da zajedno putuju do posla. Na širem gradskom području Štutgarta gde oko 55.000 saradnika kompanije Bosch ukupno pređe razdaljinu od 1,5 miliona kilometara svakog dana, a kompanija je takođe članica Alijanse za čist vazduh.



Elektromobilnost: 14 milijardi vozila do kraja 2022.

Bosch takođe očekuje da će električna vozila igrati veliku ulogu u poboljšanju kvaliteta vazduha u gradovima. Bosch teži da postane lider na masovnom tržištu za elektromobilnost koje je u razvoju. Cilj kompanije je da do 2025. godine ostvari 5 milijardi evra od prodaje u oblasti elektromobilnosti, što je deset puta više nego 2018. godine. "U sve većoj konkurenciji za stvaranje vrednosti u oblasti pogonske tehnologije mi vidimo dobre šanse u budućnosti. Znanja i iskustva sa našim sistemima, naš širok asortiman proizvoda, kao i ekonomija obima u proizvodnji čine nas partnerom koga biraju proizvođači vozila i pružaoci usluga u oblasti mobilnosti širom sveta," rekao je Dener. Pogonske komponente kompanije Bosch već se nalaze u preko milion električnih automobila širom sveta. Očekuje se da taj broj poraste na 14 miliona do kraja 2022. Do sada je kompanija sprovela projekte u oblasti pogona za 50 platformi za električna vozila. Samo prošle godine je bilo 30 novih projekata. "Takođe želimo da pomognemo da se tehnologija gorivnih ćelija probije na tržištu," rekao je Dener. Stoga je kompanija Bosch nedavno najavila saradnju sa kompanijom Powercell, švedskim proizvođačem sklopova gorivnih ćelija. Takvi sklopovi čine do dve trećine vrednosti
sistema gorivnih ćelija. "Zajedno sa kompanijom Powercell želimo da komercijalizujemo sklopove i predstavimo ih na tržištu najkasnije 2022. godine," izjavio je Dener.



Autonomna vožnja: manja potrošnja i emisije

Autonomna vožnja će takođe igrati ulogu u poboljšanju kvaliteta vazduha. Prema firmi KE Consult koja se bavi istraživanjima, autonomna vožnja može da smanji potrošnju goriva za više od 30 procenata, a za 15 procenata na nemačkim autoputevima. Više od 5.000 inženjera kompanije Bosch ovog trenutka radi na autonomnoj vožnji, što je skoro duplo više nego pre dve godine. Kako Dener napominje: "Do 2022. planiramo da uložimo oko 4 milijarde evra u automatizaciju i na taj način i u održivu mobilnost." Sistemi za asistenciju vozačima doprinose razvoju autonomne vožnje. Ove godine se očekuje da se prihodi povećaju za skoro 15 procenata u odnosu na postojeći nivo od oko 2 milijarde evra. Očekuje se da prodaja radarskih senzora poraste za 20 procenata, a prodaja video senzora za 30 procenata. Dener: "Autonomna vožnja nije samo oblast budućnosti, to je oblast u kojoj napredujemo već danas."

„Fotografija: Bosch”.