Opel Grandland X sa električnim pogonom na sva četiri točka


Prvi hibridni pogon na sva četiri točka nemačkog brenda kombinuje najbolje od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem - za snažne performanse i korisni električni domet. Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje: „električni“, „hibridni“, „pogon na sva četiri točka" i "sport"


Opel Grandland X Hybrid4 pokreće 1.6-litarski turbo benzinac i dva električna motora koji razvijaju ukupnu snagu od 221kW (300ks). Prema WLTP-u, potrošnja goriva (kombinovana vožnja) je 1,4-1,3 l/100km, dok je emisija CO2 32-29g/km (NEDC: 1.6-1.5 l/100km, 36-34 g/km CO2). Četvorocilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa 147kW (200ks) posebno je dizajniran da zadovolji zahteve hibridnog vozila. Maksimalna brzina Grandland X Hybrid4 iznosi 235km/h.


Uz Grandland X Hibrid4, vozači mogu birati između četiri različita načina vožnje u zavisnosti od svojih želja i zahteva:


• "Hibridni" režim se fokusira na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motori rade zajedno ili naizmenično, u zavisnosti od uslova i stila vožnje.


• U „Elektro“ režimu, Grandland X Hibrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se isporučuje sa zadnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba više snage. Kada se pritisne gas do kraja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se pali i  isporučuje se maksimalna snaga. Maksimalna brzina u čisto električnom pogonu je 135km/h.


• U režimu „pogon na sva četiri točka“, Grandland X Hibrid4 pokreću prednji i zadnji točkovi.


• Režim "Sport" kombinuje snagu elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za posebno dinamičan stil vožnje. Izlazna snaga sistema je ekvivalentna snazi motora sa unutrašnjim sagorevanjem plus snaga elektromotora u određenom vremenskom trenutku. Na primer, Grandland X Hibrid4, kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem snage 147kW (200ks) i dva elektromotora (prednji / zadnji: 81 / 83kW) i baterije od 90kW ima ukupnu snagu od 221kW (300ks).


Sistem „E-Save“ omogućava čuvanje električne energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju u područjima koja su samo za električna vozila. Sva ili deo energije koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira preko ekrana osetljivog na dodir.Pored toga, regenerativno kočenje prikuplja kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Kupac može izabrati između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.